Lyden av en pandemi

Hva: Kampanje for Stavanger Symfoniorkester (2020)
Samarbeid: Alle oppdrag for symfoniorkesteret er gjort i samarbeid med grafisk designer Eli Tangen

Mars 2020. Annonseflatene var bestilt for lengst. Den opprinnelige kampanjen til Stavanger Symfoniorkester var klar. Men så stengte landet, og dermed også konserthuset. Var det vits i å ha en kampanje uten mulighet til å spille konserter?

Sammen med SSO valgte vi å tolke stillstanden (og stillheten!) på en måte som rommet savn, lengsel – men mest av alt: Forventninger til livet etter pandemien.

Vi brukte eksisterende fotomateriell og spredde budskapet på boards, i avisannonser og i SSO sine some-kanaler. Den lavmælte kampanjen ga litt nærhet da alle holdt avstand. Den førte også til samspill mellom SSO og publikum i nye kanaler, med direktesendte konserter på Facebook.

Prisvinnende arbeid:

Arbeidet ble belønnet med Gull i Sterk Reklame 2021, i kategorien ‘Kampanje’.

Forrige
Forrige

Made in Vigrestad

Neste
Neste

Alt (!) du trenger å vite om pollen