Helt psykedelisk ultra smooth orkester

Hva: Kampanje for Stavanger Symfoniorkester (2024)
Samarbeid: Prosjektet er gjort i samarbeid med Eli Tangen

Noen ganger kan det, i hvert fall ifølge noen, bli litt mange ord av typen “kontemplativ klaverkonsert” eller “rytmisk markant førstesats med lyrisk sidetema” eller “vakker adagio med sangbarhet og vemod” i markedsføringen av klassiske konserter.

Stavanger symfoniorkester ønsket derfor en kampanje som bryter med folks forventninger, og som senker terskelen til nye konsertopplevelser – også blant publikum som ikke vanligvis renner ned dørene i konserthuset.

Det er vanlige folk som spiller i symfoniorkesteret – og vanlige folk som hører på. Derfor inviterte vi et knippe vanlige folk til å sette ord på klassiske musikkstykker for oss. Kampanjen er basert på deres umiddelbare respons i møte med Beethoven, Mahler og Stravinskij og de.

Teamet:
Eli Tangen (design)
Sara Westergaard (video/animasjon)
Elin Sola (tekst)

Under er et knippe videoer som ble vist på ulike digitale flater i kampanjeperioden.

Neste
Neste

Klar for å relske det opp litt?