Formidling av folk og teknologi
Hva: Nettside for Ascenium (2024)
Samarbeid: Prosjektet er gjort i samarbeid med og på oppdrag for Aldente kommunikasjonsbyrå
Det norske selskapet Ascenium utvikler disruptiv datateknologi som skal bidra til å redusere energibruk og -kostnader i globale datasentre. Det er nødvendig, for i dag står disse datasentrene to prosent av verdens totale energiforbruk – og pilene peker oppover.
Da Ascenium skulle ha ny visuell identitet og nettside våren 2024, ble min oppgave som tekstforfatter å:
1. Forstå hva selskapet ønsket å fortelle (noe som også krevde et lynkurs i ‘compute performance’ og GPU-teknologi) , for så å
2. Formidle innholdet på en måte som kunne få enda flere til engasjere seg i folkene bak – og teknologien de utvikler.
Resultatet kan du se på nettsidene til Ascenium. Du kan også lese mer om den nye nettsiden og den visuelle identiteten hos Aldente.
Skjermbilder fra ascenium.com | Design: Aldente | Foto: Tom Haga