Verdifull nerding

Hva: Rådgivning og kommunikasjon for ExploCrowd (2019 – )

ExploCrowd er et norsk selskap som styrker kompetansen og kapasiteten til bedrifter med behov for subsea-ekspertise. Kjernekompetansen til selskapet er geologi, geofysikk og reservoarteknikk, men selskapet er også kjent for sin fleksible og virtuelle organisasjon som jobber på tvers av landegrenser.

Siden 2019 har jeg bistått ExploCrowd og CEO Sidsel Lindsø med historiefortelling knyttet til selskapets kunnskap, arbeid og engasjement. Det har inkludert varierende oppgaver, som blant annet:

  • Tekst til selskapets nettside og inspirasjonsartikler om alt fra lagringspotensial for CO2, til arbeidsflyt som gleder en sedimentolog.

  • Bistand til en lang rekke LinkedIn-poster, der selskapet har prioritert egne kanaler og fortjent oppmerksomhet over tid, heller enn betalte flater.

  • Kommunikasjonsrådgivning knyttet til bedriftens virke, utvikling og stemme i bransjen, blant annet med fokus på pedagogisk fremstilling av vitenskapelig ekspertise til ulike målgrupper.

Under: Eksempel på karusellpost med tema karbonlagring. Foto: Anne Lise Norheim

Forrige
Forrige

Velg valgomaten i god tid før valget

Neste
Neste

Identitet kan bygges ord for ord